/ دکتر سعید میرزایی / مقالات / ترمیم کانال ریشه دندان
۲ دقیقه

0 / 5. 0

ترمیم کانال ریشه

ترمیم کانال ریشه دندان

آنچه می خوانید...

ترمیم کانال ریشه دندان

یک کانال ریشه می تواند به دلایل مختلف شکست بخورد. اگر باکتری ها به طور کامل از کانال ها حذف نشوند، می توانند ضرب شوند و باعث درد شوند. باکتری ها همچنین می توانند یک دندان را مجدد  تزریق کنند اگر پر شدن دائمی پس از درمان کانال ریشه خیلی زود قرار نگیرد. پر کردن موقت یا پر کردن ضعیف به صورت دائمی می تواند باعث نابودی یا نشت شود. این اجازه می دهد که باکتری ها به کانال بازگردند.

ترمیم کانال ریشه
ترمیم کانال ریشه

گاهی اوقات دندانپزشک همه کانال ها را در یک دندان قرار نمی دهد. این در صورتی رخ می دهد که دندان بیشتر از تعداد معمولی کانال ها برای نوع دندان باشد. باکتری در کانال خالی می افزاید و شروع به ایجاد درد می کند.

ترمیم کانا ل ریشه دندان  بیشتر دندانپزشک را درگیر می کند و سخت است  و زمان بیشتری را نسبت اجرای اولیه می برد ، دندانپزشک شما قبل از انجام کانال دوم ریشه باید تاج، پست و هسته را برداشته و پر کنید. برخی از افراد که نیاز به درمان دیگری دارند، ممکن است دارای عفونت هایی باشند که درمان آن کمی دشوار تر است .

گاهی اوقات کانال ریشه دوم می تواند دشوار باشد. برای مثال، ممکن است خطرناک باشد که پست و هسته را حذف کنید. پست که در دندان است ممکن است سیمان یا بسیار محکم تنظیم شود. در صورتی که این مورد باشد، دندان ممکن است در روند شکسته شود. بنابراین دندانپزشک شما ممکن است تصمیم به انجام عمل جراحی اندودنتیتی کند.

جراحی اندودنتیکس در دفتر دندانپزشک انجام می شود. یک متخصص اندودنتیست، دندانپزشک عمومی یا جراح دهان می تواند این روش را انجام دهد. اول، شما یک ضربه به منطقه خراشیده دریافت خواهید کرد. سپس دندانپزشک برش کوچکی در نزدیک پایه دندان ایجاد می کند و سپس نوک ریشه را تمیز می کند در واقع دندانپزشک داخل کانال را از انتهای ریشه تمیز می کند و سپس در انتهای آن ریشه قرار می دهد و بعد از آن با مواد پر می شود . در واقع زمانی انجام می شود که دندان دارای عفونت باشد .

برخی  از خدمات دکتر میرزایی

لمینت دندان

پروتز دندان

بیلیچینگ دندان

اصلاح طرح لبخند

ارتودنسی

منتظر انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم

دکتر سعید میرزایی

دکتر سعید میرزایی در دندانپزشکی صبا متخصص در پروتز های دندانی انجام خدمات دندانپزشکی زیبایی : اصلاح طرح لبخند ، ایمپلنت دندان ، لمینیت دندان ، پروتز دندان ثابت ، پروتز دندان متحرک ، ارتودنسی ، بلیچینگ دندان و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *