/ دکتر سعید میرزایی / مقالات / انواع روکش های دندان
۳ دقیقه

0 / 5. 0

روکش های دندان

انواع روکش های دندان

آنچه می خوانید...

انواع روکش های دندان:

اگر فردی در رعایت بهداشت دهان و دندان خود کوتاهی کند یا بر اثر حادثه ای بافت سالم دندان های خود را از دست دهد، بخش های باقیمانده دچار پوسیدگی و فرسایش می شوند. اقدام سریع و به موقع بیمار به دندان پزشک تا حد زیادی از تخریب دندان ها می کاهد و نیازی به اعمال جراحی پیچیده بر روی دندان و لثه نیست. ولی در برخی موارد آن چنان پوسیدگی ها پیشرفت می کنند که بافت های دندان به میزان زیادی از دست رفته و کارآیی و زیبایی خود را گم می کنند. برای جبران خرابی ها و ساخت مجدد آنها می توان از انواع روکش های دندان استفاده نمود.

در صورت استفاده به جا و مراقبت صحیح، این روکش ها تا سال ها بر سر جای خود باقی می مانند و فرد می تواند تا مدت زیادی از مزایای آنها بهره مند باشد.

 

روکش های دندان

روکش های دندان:

–  روکش های تمام متال: این نوع روکش ها متشکلند از آلیاژهای فلزی و به علت ظاهر نامناسبشان ، فقط جنبه عملکردی دارند به این ترتیب کمتر مورد استفاده قرار می گیرند ولی می توان تنها برای دندان های آخری از آنها استفاده نمود.

– روکش های چینی، سرامیک یا پرسلن: این روکش های دندان ازجمله ابتدایی ترین روکش های همرنگ دندان بوده و دارای بافت مستحکم و زیبایی خاص خود هستند و به دلیل قیمت مناسبشان امروزه بیشترین مشتری را از میان مردم دارند. بخش داخلی یا هسته مرکزی و فریم این مدل ها از جنس فلز بوده و پوسته نهایی به رنگ سفید و هم شکل دندان است.

– روكش زيركونيا: این روکش ها هم از دو بخش برخوردارند؛ هسته مرکزی یا فریم از نوع زیرکونیوم است و به رنگ سفید می باشد و بخش خارجی سرامیکی است. روکش های زیرکونیوم از روکش های چینی زیبا تر و طبیعی تر بوده و استحکامشان همانند روکش های P.F.M است.

– روکش های I.P.S  : روکش های I.P.S  دستاورد پیشرفت علم پزشکی و تکنولوژی روز می باشند و بر عکس انواع قبلی در ساخت آنها فلز دخیل نمی گردد. این نوع روکش های دندان هم  از دو بخش هسته مرکزی و پوسته بیرونی تشکیل شده اند؛ جنس هسته مرکزی از سرامیک قوی بوده و شباهت زیادی به دندان طبیعی دارند و اما پوسته بیرونی همچون سایر روکش ها از جنس سرامیک می باشد.

– روکش های EMAX آخرین مدل روکش ها در دندانپزشکی زیبایی هستند این نوع روکش ها از زیبایی ایده آل و درخشش فوقالعاده ای بهره مندند و اکثرا برای دندان های جلویی مورد استفاده قرار می گیرند.

با تشکر مدیریت سایت دکتر سعید میرزایی متخصص پروتزهای دندانی.

دکتر سعید میرزایی

دکتر سعید میرزایی در دندانپزشکی صبا متخصص در پروتز های دندانی انجام خدمات دندانپزشکی زیبایی : اصلاح طرح لبخند ، ایمپلنت دندان ، لمینیت دندان ، پروتز دندان ثابت ، پروتز دندان متحرک ، ارتودنسی ، بلیچینگ دندان و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *