/ دکتر سعید میرزایی / مقالات / اقدامات لازم قبل از مراجعه به دندانپزشکی
۳ دقیقه

0 / 5. 0

اقدامات لازم قبل از مراجعه به دندانپزشکی

اقدامات لازم قبل از مراجعه به دندانپزشکی

آنچه می خوانید...

  

از خوردن غذاهای بودار  حاوی سیر، پیاز و … خودداری نمایید.

حد الامکان از وسایل ارایشی کمتر استفاده شود.

در صورت وجود هر گونه بیماری شناخته شده مانند آلرژی، بیماری های قلبی- تنفسی، بیماری های کبدی ، خونی، آسم و دیابت دندانپزشک معالج را مطلع نمایید.

در صورتی که طی 2 هفته اخیر دچار تبخال شده اید تما به دندانپزشک خود اطلاع دهید.

آرامش خود را حفظ نمایید و به دندانپزشک خود اعتماد کنید.

اقدامات لازم قبل از مراجعه به دندانپزشکی
اقدامات لازم قبل از مراجعه به دندانپزشکی

دلایل استفاده ار مسواک

دندان ها یکی از زیباترین و در عین حال پیچیده ترین اعضای بدن انسان هستند که نقش مهمی در زیبایی، صحبت کردن و جویدن دارند.

با تغییر شرایط زندگی انسان و عادات غذایی و استفاده روز افزون از رژیم غذایی نرم و مواد حاوی قند بلا مانند شیرینی ها، آب میوه، نوشابه و … دندان ها از اولین اعضای بدن هستند که برای حفظ سلامتی و کارایی خود دچار مشکل شده اند. امروزه دندان ها بدون محافظت و توجه خاص صاحبان خود عمر چندان درازی نخواهند داشت.

در حفره دهان هر یک از ما تعداد بسیار زیادی میکرو ارگانیسم های مختلف مانند انواع باکتری ها، قارچ و ویروس ها حضور دارند و بسیاری از آن ها قادرند به سطح دندان متصل شوند و تکثیر یابند. این دسته از میکروارکانیسم ها با استفاده از مواد غذایی که ما طی روز استفاده می کنیم زندگی، تولید مثل و فعالیت می کنند و درصورتی ه ه حال خود رها شوند تعدادشان بیشتر و فعالیت تخریبی شان شدیدتر خواهد شد.

به دنبال اتصال و حضور این باکتری ها روی دندان، موادی از آن ها آزاد می شود که قادرند نسج سخت مینای دندان را که سخت ترین ماده در بدن انسان است تخریب نموده و کم کم محل زندگی خود را در سطح دندان و سطوح داخلی تر آن گسترش دهند.

راه های ارتباطی با دکتر سعید میرزایی
تماس : ۰۹۱۲۹۲۶۲۱۹۲ – ۴۴۳۳۹۶۷۳
پیج اینستاگرام دکتر سعید میرزایی

در اصطلاح به تخریب نسج دندان بدنبال فعالیت میکروارگانیسم ها پوسیدگی دندان ( caries  ) گفته می شود.

یکی از راه های جلوگیری از پوسیده شدن دندان ها بر هم زدن اتصال میکروارگانیسم ها به سطح دندان و به عبارت ساده تر تمیز کردن دندان هاست.

راحت ترین و در عین حال مهمترین راه های تمیز کردن دندان مسواک زدن است که با تمیز کردن سطح دندان ها جدا کردن میکروارگانیسم های مضر جلوی فعالیت تخریبی آن ها گرفته و بدین ترتیب از پوسیده شدن دندان ها جلوگیری می نماید.

از چه مسواکی استفاده کینم ؟

مسواک دذر شکل و اندازه های مختلف توسط شرکت های متعددی تولید و به بازار عرضه می شود. هر مسواک از یک دسته و تعدادی پرز با طول های مختلف و با ضخامت های متفاوت تشکیل شده است.

به طور کلی هیچ تفاوتی بین کارایی انواع مختلف مسواک ها وجود ندارد و در صورت استفاده صحیح تمامی آن ها می توانند مفید باشند.

مسواک بر اساس ضخامت پرز های خود می توانند به سه دسته تقسیم شوند. سفت، متوسط و نرم. توصیه ما استفاده از نوع متوسط و نرم است و تا حد امکان از نوع نرم آن استفاده کنید. زیرا احتمال آسیب رسیدن به لثه، زخمی کردن آن و نیز سایش به مرور دندان بدنبال استفاده از مسواک های سخت بیشتر است.

سایر مقالات

بهترین دندانپزشک در غرب تهران

لامینت دندان

پروتز دندان

بلیچینگ دندان

دکتر سعید میرزایی

دکتر سعید میرزایی در دندانپزشکی صبا متخصص در پروتز های دندانی انجام خدمات دندانپزشکی زیبایی : اصلاح طرح لبخند ، ایمپلنت دندان ، لمینیت دندان ، پروتز دندان ثابت ، پروتز دندان متحرک ، ارتودنسی ، بلیچینگ دندان و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *