/ دکتر سعید میرزایی / مقالات / کامپوزیت ونیر بر روی دندان پوسیده
۲ دقیقه

0 / 5. 0

کامپوزیت-وینر-بر-روی-دندان-پوسیده

کامپوزیت ونیر بر روی دندان پوسیده

آنچه می خوانید...

بسیاری از افرادی که اقدام به لمینیت می کنند از ظاهری دندان های خود راضی نبوده و برای اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت، از این روش استفاده می کند. معدودی از این افراد بر این باورند که بعد از لمینیت نیاز به مراقبت از دندان و حفظ بهداشت دهان و دندان نبوده و لمینیت دندان این وظیفه را بر عهده دارد. این تصور اصلا درست نیست. لمینیت دندان  مانند دندان نیاز به مراقبت و حفظ بهداشت دهان و دندان را دارد.

کار برد کامپوزیت وینر

کامپوزیت وینر، لایه ای بسیار نازک است که بر روی دندان قرار داده می شود. از جمله کاربرد های لمینیت های کامپوزیتی برطرف کردن مشکلات ظاهری دندان ازقبیل شکستگی، لب پریدگی، بدرنگی، کوتاه بودن دندان، بهم ریختگی ها و زردی دندان است. با استفاده از لمینیت کامپوزیت وینر توسط دندانپزشک زیبایی می توان طرح لبخند زیبایی را ایجاد کرد.

کامپوزیت وینر

کامپوزیت وینر از موادی به رنگ دندان درست می شود که بسیار مستحکم بوده و به راحتی دچار شکستگی نمی شود. کامپوزیت وینر را می توان به راحتی فرم دهی و تغییر شکل داد.

مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان

برای حفظ زیبایی لمینیت کامپوزیت های قرار داده شده بر روی دندان، رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است. لازم به ذکر است که در صورتی که دندان ها پوسیدگی و خرابی دارند باید اول توسط دندانپزشک زیبایی  بهبود یابند، سپس کامپوزیت ها روی دندان قرار داده شود.

از ایجاد فشار به لمینیت های دندان خود بپرهیزید. گاز زدن با لمینیت بلا مانع است . از مزیت های کامپوزیت ها این است که در صورتی که دندان لمینیت شده دچار آسیب شود می توان کامپوزیت را اصلاح کرد.

کامپوزیت ها مانند دندان نیاز به نگهداری دارند. از جمله مواردی که ممکن است در کامپوزیت ها به وجود آید رنگ پذیری آن هاست. پس حتما بعد از مصرف مواد غذایی حاوی رنگ، چای، قهوه مسواک بزنید. اگر مقدار بسیار کمی تغییر رنگ در کامپوزیت ایجاد شود می توان با پولیش آن را از بین برد.

برخی  از خدمات دکتر میرزایی

لمینت دندان

پروتز دندان

بیلیچینگ دندان

اصلاح طرح لبخند

ارتودنسی

منتظر انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم

دکتر سعید میرزایی

دکتر سعید میرزایی در دندانپزشکی صبا متخصص در پروتز های دندانی انجام خدمات دندانپزشکی زیبایی : اصلاح طرح لبخند ، ایمپلنت دندان ، لمینیت دندان ، پروتز دندان ثابت ، پروتز دندان متحرک ، ارتودنسی ، بلیچینگ دندان و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *