/ دکتر سعید میرزایی / مقالات / فاصله بین دندان ها
۲ دقیقه

0 / 5. 0

فاصله بین دندان ها

فاصله بین دندان ها

آنچه می خوانید...

فاصله بین دندان ها

ایجاد فاصله بین دندان ها منجر به کاهش اعتماد بنفش در افراد می شود . بسیاری از مراجعه کنندگان به دندانپزشکی به دنبال رفع فاصله بین دندان ها می باشند . اما بهترین درمان دندان های فاصله دار چیست ؟ با ادامه مطلب همراه باشید …

فاصله بین دندان ها
فاصله بین دندان ها

انواع روش های برای رفع فاصله بین دندان ها

پر کردن فاضای خالی

برای رفع این مشکل می توان با استفاده از مواد سفید و یا روکش دندان این فواصل را پر می نمایند از معایب این روش آن است که برای مراجعه کننده دو دندان بزرگ برجا می ماند .

ارتودنسی دندان

یکی از بهترین روش ها برای رفع مشکل فاصله میان دندان ها ، استفاده از ارتودنسی دندان می باشد . در این روش بهترین روش برای افرادی می باشد که حتی دو دندان به طور مادرزادی در دهان آن ها وجود ندارد . در واقع با این روش می توان مشکلات دندان ها را خوبی رفع نمود .

کاربرد مهم ارتودنسی

اغلب افراد بر این باورند که ارتودنسی تنها برای دندان هایی می باشد بر روی یکدیگر قرار دارد و نیاز به رفع این مشکل است در صورتی که ارتودنسی یکی از بهترین روش ها برای ار بین بردن فاصله بین دندان ها است .

انواع ارتودنسی دندان

ارتودنسی به سه روش مختلف قابل انجام است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم نمود …

ارتودنسی ثابت

در روش ارتودنسی ثابت براکت هایی مخصوصی بر روی دندان قرار می گیرند که با استفاده از براکت ، سیم و کش ها مخصوص باعث رفع مشکلات دندان می شوند .

ارتودنسی متحرک

در روش ارتودنسی متحرک نیاز به قالب گیری از دندان ها می باشد . ارتودنسی متحرک همانطور که از نام آن مشخص است قالب تحرک و جابه جایی است و فرد در برخی مواقع مانند غذا خوردن ، مسواک زدن و … می تواند آن را از دهان خود خارج نماید .

ارتودنسی نامرئی

در این نوع ارتودنسی از پلاستیک شفاف استفاده می شود . بهترین روش برای افرادی می باشد که تمایلی به نمایان شدن ارتودنسی های خود ندارند .

مزایای ارتودنسی دندان

کاهش احتمال کشیدن دندان دائمی برای افراد

افزایش اعتماد بنفس

درمان به موقع و زود هنگام منجر به کاهش جراحی در فک می شود .

مدت زمان استفاده از ارتودنسی چه زمانی است ؟

این زمان با توجه به میزان اختلال موجود در فک بررسی می شود ولی به طور میانگین بین 1 سال و نیم الی 2 سال طول می کشد .

جهت دریافت مشاوره و پاسخ به سوالات خود از دکتر سعید میرزایی با شماره 02144339673 تماس حاصل نمایید .

دکتر سعید میرزایی

دکتر سعید میرزایی در دندانپزشکی صبا متخصص در پروتز های دندانی انجام خدمات دندانپزشکی زیبایی : اصلاح طرح لبخند ، ایمپلنت دندان ، لمینیت دندان ، پروتز دندان ثابت ، پروتز دندان متحرک ، ارتودنسی ، بلیچینگ دندان و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *