/ دکتر سعید میرزایی / مقالات / با دندانپزشکی زیبایی لبخند خود را اصلاح کنید
۸ دقیقه

0 / 5. 0

روش های زیبایی دندان

با دندانپزشکی زیبایی لبخند خود را اصلاح کنید

آنچه می خوانید...

شاید آرزوی خیلی ها باشد که دندان سفید و مرتبی داشته باشند. در دنیای مدرن امروز، دندانپزشک زیبایی انواع روش های زیبایی دندان را برای افزایش زیبایی ظاهر، شکل، رنگ و اندازه دندان ها بکار می گیرند. دندانپزشکی زیبایی، می تواند تمام نگرانی های شما در مورد دندان های زرد، لب پَر شده، ترک خورده و یا در صورت فاصله داشتن دندان ها از یکدیگر و یا حتی اگر دندان های خود را از دست داده باشید، برطرف کند. حوزه ویژه ای که در دندانپزشکی که علم و هنر را با هم ترکیب می کند، درمان های دندانپزشکی زیبایی بر روی بهبود ظاهر دندان ها و لبخند و همچنین سلامت دهان تمرکز دارد. با پیشرفت تکنولوژی، کلینیک های دندانپزشکی مدرن خدمات دندانپزشکی زیبایی را ارائه می دهند به افراد کمک می کند تا احساس بهتری نسبت به لبخند خود داشته باشند.

دندانپزشکی زیبایی با ترمیم دندان های از دست رفته، پوسیده یا آسیب دیده به بهبود لبخند شما کمک می کند. انواع مختلفی از درمان های دندانپزشکی زیبایی وجود دارد که برای رفع سایر نگرانی های دندانی مانند دندان های لکه دار، نامناسب، شکل نامناسب و نامرتب طراحی شده اند. دندانپزشک زیبایی می تواند به شما در انتخاب درمان مناسب که نگرانی های شما را برطرف می کند کمک کند.

چه بخواهید لبخند خود را درخشان کنید، یک دندان شکسته را اصلاح کنید یا دندان های از دست رفته را ترمیم کنید، دندانپزشکی زیبایی می تواند به شما کمک کند.

لمینت دندان

انواع روش های دندانپزشکی زیبایی

تفاوت بین دندانپزشکی زیبایی و دندانپزشکی سنتی کاملاً متمایز است. در حالی که دندانپزشکی سنتی بیشتر بر روی بهداشت دهان و دندان و درمان بیماری های مختلف دندان تمرکز دارد، دندانپزشکی زیبایی بیشتر در مورد اصلاح لبخند است.

در اینجا محبوب ترین درمان های دندانپزشکی زیبایی وجود دارد که به زیبایی لبخند شما کمک می کند.

پر کردن دندان با کامپوزیت

کامپوزیت دندان یکی از روش های شایع برای زیبایی دندان می باشد. با کمک این روش فاصله بین دندان ها پر شده و پس از بهبودی پوسیدگی، دندان ها از ظاهری زیبا برخوردار خواهند شد. کامپوزیت موادی همرنگ دندان دارد که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم روی سطح دندان قرار گرفته و بسیاری از عیوب دندان مانند پوسیدگی، ترک خوردگی، نامرتبی، لب پریدگی، تصحیح شکل، اندازه و رنگ دندان را پوشش می دهد و ظاهری طبیعی و زیبا برای دندان ها ایجاد می کند.

پرکننده کامپوزیت از رزین کامپوزیت ساخته شده است، ماده ای که می تواند با سایه دندان طبیعی شما مطابقت داشته باشد. این باعث می شود که پرکننده با دندان های طبیعی شما ترکیب شود. این فرآیند شامل برداشتن بافت پوسیده و تغییر شکل ساختار باقیمانده دندان است. دندانپزشک زیبایی به طرز ماهرانه ای رزین کامپوزیت را لایه بندی می کند تا کل حفره را پر کند. در نهایت، متخصص دندانپزشکی آخرین لایه را شکل داده و صیقل می دهد تا با دندان ترکیب شود. با مراقبت مناسب، پر کردن کامپوزیت تا 5 تا 7 سال دوام می آورد.

ونیر کامپوزیت

لمینت های سرامیکی

هنگامی که سفید کردن دندان ها به دلیل لکه های درونی دندان و سایر نگرانی های عملکردی راه حل مناسبی نیست، روکش های سرامیکی ممکن است بهترین گزینه برای اصلاح لبخند باشند. این درمان زیبایی دندانپزشکی محبوب شامل قرار دادن یک پوسته چینی ساخته شده روی دندان برای رفع مینای فرسوده، براده‌ها یا ترک‌ها، تراز ناهموار، فاصله، یا تغییر رنگ است. روکش های دندان برای هر بیمار سفارشی می شود. با توجه به مراقبت مناسب، لمینت سرامیکی می توانند سال ها دوام بیاورند. با استفاده از مواد جدید، روکش‌های مدرن نازک‌تر هستند، بنابراین نیازی به اصلاح ندارند. ونیرها دندان های تراشیده یا تغییر رنگ داده را می پوشانند و ظاهری طبیعی و سالم به آن ها می دهند.

برای انجام این روش به دلیل اینکه مینای دندان تراشیده می شود و به هیچ عنوان قابل برگشت نیست، حتما باید ساختار دندان و لثه سالم باشد. اگر ساختار دندان ضعیف باشد درمان صورت نمی گیرد.

در این روش پوسته ای همرنگ دندان و بسیار نازک، از جنس کامپوزیت رزین یا پورسلین بعد از تراشیدن مینای روی سطح دندان، مواد را روی دندان می گذارند و نهایتا اندازه، شکل و طول و رنگ دندان تغییر خواهد کرد. عمر لمینت، با انجام مراقبت های مناسب، از دیگر روش ها مانند کامپوزیت دندان و بلیچینگ بیشتر است.

لمینت 60

 بلیچینگ یا سفید کردن دندان

یکی از محبوب ترین درمان های زیبایی دندان برای بهبود لبخند، سفید کردن دندان ها (یا بلیچینگ) است. چیزی که این درمان را جذاب می کند مقرون به صرفه بودن و روش های نسبتا کم تهاجمی آن است.

در حالی که می‌توانید خمیر دندان سفیدکننده یا کیت‌های سفیدکننده خانگی را خریداری کنید، یک دندانپزشک زیبایی از مواد ایمن و تجهیزات دندانپزشکی مطمئن برای ارائه نتایج استفاده می‌کند. در بسیاری از موارد، سفید کردن دندان می تواند سلامت دندان شما را در معرض خطر قرار دهد. متخصص دندانپزشکی برای اطمینان از ناراحتی کمتر و نتایج سریع تر، درمان شخصی را برای شما ارائه می دهد. این روش برای سفید و شفاف کردن دندان هایی که تغییر رنگ داده و دارای لکه می باشند و با کمک مسواک و خمیر دندان از بین نمی رود استفاده می شود. بلیچینگ دندان، با استفاده از ژل های مخصوص سفید کننده، لکه ها و پلاک های مقاوم روی دندان را از بین می برد. باید به این نکته توجه داشت که همه افراد نمی توانند از بلیچینگ استفاده کنند و تنها بیمارانی که دندان طبیعی دارند می توانند از این روش استفاده کنند.

از بین بردن لکه ها می تواند دندان های شما را تمیزتر، قوی تر و سالم تر نشان دهد. با یک روال منظم مراقبت های بهداشتی دهان و دندان در خانه، نتایج سفید کردن دندان های حرفه ای می تواند ماندگار باشد.

کمترین هزینه بلیچینگ دندان

ارتودنسی

این روش برای دندان های کج و ناهموار، مورد استفاده قرار می گیرد. فشارهای مداوم سیم های ارتودنسی به دندان ها، به آرامی دندان ها را در ردیف خود قرار می دهد. با حرکت دندان ها، که بر اثر فشار وارد شده توسط سیم های ارتودنسی دندان، صورت می گیرد حفره استخوان دندان نیز تغییر شکل می دهد. براکت های ارتودنسی در انواع مختلف رنگی، شفاف و همرنگ دندان می باشد. همچنین می تواند در پشت دندان نیز متصل شود تا دیده نشود.

بریس های Invisalign یا  روش ارتودنسی جدید و تقریباً نامرئی

اگر به دنبال یک جایگزین خوب برای بریس های فلزی سنتی هستید، هرگز نمی توانید در مورد اینویزیلاین اشتباه کنید. این درمان زیبایی دندانپزشکی محبوب یک راه حل بسیار کم تهاجمی برای صاف کردن دندان های شما است.

اینویزیلاین از نرم افزار تصویربرداری سه بعدی استفاده می کند تا چندین مجموعه از ترازهای شفاف سفارشی را برای بیماران فراهم کند. هر مجموعه ای از ترازهای شفاف باید به مدت 1 تا 2 هفته قبل از تغییر به ست بعدی پوشیده شود تا زمانی که ظاهر مورد نظر را به دست آورند.

برخلاف بریس‌های فلزی سنتی، بیماران می‌توانند هر زمان که بخواهند غذا بخورند، بنوشند یا دندان‌های خود را مسواک بزنند، ترازهای شفاف را جدا کنند. برای بهترین نتیجه، حداقل 22 ساعت در روز از Invisalign استفاده کنید.

ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت یکی از روش های درمان دندان از دست رفته است و عمر آن بسیار طولانی است و تقریبا تا پایان عمر دوام خواهد آورد. این روش اگرچه گران و پر هزینه است ولی سایر مشکلاتی روش های دیگر را ندارد. در این روش ساختار دندان تغییر نمی کند و به آن آسیبی وارد نمی شود و ایمپلنت دندان فقط جایگزین دندان از دست رفته خواهد شد. ایمپلنت در چند مرحله انجام می شود ابتدا ایمپلنت فلزی به کمک جراحی استخوان فک قرار داده می شود و بعد از بهبودی استخوان و لثه، اتصال دهنده و تاج دندان روی ایمپلنت قرار می گیرند. ایمپلنت ظاهری کاملا شبیه به دندان دارد.

هنگامی که صحبت از جایگزینی دندان های از دست رفته به میان می آید، ایمپلنت های دندانی (از نظر عملکرد و ظاهر) نسبت به سایر راه حل های جایگزین دندان معمولی سودمندتر هستند. می توان از آن به عنوان پایه پلاک دندان استفاده کرد.

دندانپزشک یک پست کوچک تیتانیومی (ایمپلنت) را در حفره استخوانی دندان از دست رفته قرار می دهد. پس از قرار دادن ایمپلنت، استئواینتگراسیون شروع می شود، فرآیندی که چندین ماه طول می کشد. هنگامی که استئواینتگراسیون کامل شد، دندانپزشک تاج را به اباتمنت متصل می کند. هنگامی که ایمپلنت با موفقیت به استخوان جوش خورد، دندان های تحت حمایت ایمپلنت کاملا طبیعی و طبیعی خواهند بود.

ایمپلنت‌های دندانی را می‌توان با دندان مصنوعی نیز استفاده کرد تا قدرت بایت قوی‌تری شبیه به دندان‌های طبیعی ایجاد کند. پروتزهای معمولی قدرت بایت ضعیف تری دارند که خطر از دست دادن استخوان فک را افزایش می دهد. ایمپلنت ها نیازی به بیرون آوردن و گذاشتن مجدد ندارند.

باندینگ دندان

باندینگ دندان یک درمان زیبایی دندان مقرون به صرفه تر از روکش دندان است. باندینگ دندان از نور UV یا لیزر برای چسباندن یک رزین پلاستیکی کامپوزیت همرنگ دندان به دندان استفاده می کند و نتایج فوری را ایجاد می کند. مانند دندانپزشکی روکش، این تقویت کننده زیبایی دندان نیز مشکلات دندانی مانند تغییر رنگ دندان ها، دندان های بریده شده یا ترک خورده یا فاصله بین دندان ها را برطرف می کند. علاوه بر این، باندینگ دندان نیز با اعمال رزین روی حفره به ترمیم دندان پوسیده کمک می کند.

بر خلاف ونیرهای سفارشی، باندینگ دندان تنها به یک بار ویزیت دندان نیاز دارد. در حالی که باندینگ دندان یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین درمان‌های زیبایی دندان است، اما نیاز به تعویض مکرر بیشتری نسبت به روکش‌ها دارد.

 

دکتر سعید میرزایی

دکتر سعید میرزایی در دندانپزشکی صبا متخصص در پروتز های دندانی انجام خدمات دندانپزشکی زیبایی : اصلاح طرح لبخند ، ایمپلنت دندان ، لمینیت دندان ، پروتز دندان ثابت ، پروتز دندان متحرک ، ارتودنسی ، بلیچینگ دندان و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *