/ دکتر سعید میرزایی / مقالات / درد دندان پر شده
۲ دقیقه

0 / 5. 0

درد دندان پر شده

درد دندان پر شده

آنچه می خوانید...

درد دندان پر شده به چه دلیل حاصل می شود ؟ علت این درد چیست ؟ پس از ترمیم دندان و پر کردن آن ، ممکن است بیمار اندکی احساس درد کند . درد شدید بعد از پر کردن دندان به ندرت اتفاق می افتد ولی در هر بیماری که با این مشکل مواجه می شود ، شدت درد متفاوت بوده و اکثرا خفیف است . حساسیت پس از پر کردن دندان هم امکان دارد تا چند هفته ادامه دار شود . ولی کلیه بیماران و مراجعین دکتر میرزایی تا به حال با مشکلات حساسیتی مواجه نشده اند .

درد دندان پر شده

دلیل ایجاد حساسیت دندان

در هنگام حذف پوسیدگی های دندان به دلیل زنده بودن بافت دندان ، اعصاب و عروق مربوطه متحمل تغییراتی شده و بافت زنده را آزار می دهد لازم به ذکر است که این امر از سوی دندان خنثی می شود اما نیازمند زمان است . اما گاه آسیب های عروقی در حین ترمیم به حدی زیاد است که دندان نمی تواند مشکلات حساسیتی را مرمت کند به همین دلیل درد دندان پر شده بیمار را آزار می دهد . در بعضی از بیماران نیز دندان فاقد خونرسانی شده وبه بیان دیگر عصب عفونی می شود در چنین شرایطی ، عفونت به بافت استخوانی اطراف ریشه دندان رسوخ کرده و فک را درگیر می سازد به همین دلیل لازم است ریشه دندان تحت درمان قرار گیرد .

علت دیگر حساسیت دندان ترمیم شده مواد پر کننده و فیلر ها هستند . اگر ماده مورد استفاده حساسیت زا و محرک باشد به نواحی دیگر دست اندازی کرده و موجب احساس درد در دندان پر شده می شود . مثلا اسیدهای مورد استفاده در مواد پر کننده که موجب حساسیت موقتی و گذرا می شوند ولی با گذشت زمان حساسیت خود به خود فروکش کرده و درد دندان از بین می رود .

در موارد دیگر ، ضعف پرکردگی دندان ، نشت مواد ترمیمی ، بهداشت کم و نامناسب از سوی بیمار ، پوسدگی لبه های ترمیم و . . . موجب بروز درد دندان و حساسیت می شود .

واکنش های دندانی

گاه در ترمیم دندان از مواد فلزی استفاده می شود که در این شرایط به علت رسانا بودن فلز دندان در برابر تغیرات دمایی دهان واکنش هایی را از خود نشان می دهد . البته به مرور زمان حساسیت دندان نسبت به این وضع کمتر شده و بیمار به شرایط معمول می رسد .

سایر خدمات دکتر میرزایی :

اصلاح طرح لبخند

ارتودنسی

انواع ترمیم های دندان

درمان دندان عقل

لمینیت دندان

و . . .

با تشکر مدیریت سایت دکتر میرزایی دندانپزشک و متخصص پروتزهای دندانی .

دکتر سعید میرزایی

دکتر سعید میرزایی در دندانپزشکی صبا متخصص در پروتز های دندانی انجام خدمات دندانپزشکی زیبایی : اصلاح طرح لبخند ، ایمپلنت دندان ، لمینیت دندان ، پروتز دندان ثابت ، پروتز دندان متحرک ، ارتودنسی ، بلیچینگ دندان و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *