/ دکتر سعید میرزایی / مقالات / ایمپلنت تک مرحله ای دندان
۳ دقیقه

0 / 5. 0

ایمپلنت تک مرحله ای دندان

آنچه می خوانید...

ایمپلنت تک مرحله ای دندان

امروزه افراد به دنبال روش های موثر با دارا بودن کمترین عوارض هستند. برخی از روش ها به صورت فوری و در کمترین زمان انجام می شود و برخی نیاز به تعداد جلسات بیشتری دارد که در ادامه به ایمپلنت تک مرحله ای و دو مرحله ای می پردازیم.

روشهای جراحی کاشت ایمپلنت دندان

  1. روش کاشت ایمپلنت تک مرحله ای

 ایمپلنت تک مرحله ای روش کاشت دندان در یک جلسه و تنها با یک برش طی جراحی صورت می گیرد. در این روش برش در لثه ایجاد شده و ایمپلنت در دندان قرار می گیرد. در این روش قطعه ای که در لثه قرار می گیرد بلندتر( حدود چند میلیمتر) از سایر روش های ایمپلنت می باشد به طوری که بخشی از آن از لثه بیرون می زند.

  1. روش کاشت ایمپلنت دو مرحله ای

در این روش برای بررسی دقیق تر بدنه ایمپلنت نیاز به جراحی در دو مرحله دارد .

روش های ایمپلنت تک مرحله ای دندان

  1.  یکی از روش های ایمپلنت دندان برشی در لثه ایجاد شده و قطعه ای در استخوان فک قرار می گیرد. بعد از گذشت چند ماه از کاشت ایمپلنت دندان برای ترمیم باید به دندان پزشک مراجعه کرد . در این مراجعه بدون انجام جراحی پایه روی دندان قرار می گیرد. باید به این نکته توجه داشت که تا زمان بهبودی کامل محل جراحی صبر کرد و بعد برای ترمیم آن اقدام کرد.
  2.  در روش دیگر از دو قطعه ایمپلنت و اباتمنت برای کاشت دندان استفاده می

 شود. این دو قطعه به یکدییگر متصل میشوند. تنها نکته ای که وجود دارد اینست که باید از ایمپلنت ها به درستی مراقبت کرد زیرا آسیب پذیر بوده و ممکن است با سهل انگاری از موقعیت خود خارج شود. یکی از مواردی که باید برای نگهداری . استفاده از روش های کاشت ایمپلنت با نظر  دندانپزشک  و تصمیم بیمارمی باشد.

ایمپلنت تک مرحله ای حتماً باید اول جوش بخورد و تا جوش خوردن کامل ایمپلنت به استخوان فک باید صبور باشید و بهتر است بدانید که ایمپلنت دندان  تک مرحله ای بسیار آسییب پذیر است و رعایت در خوردن غذا شرط اول می باشد.

به طور کل موفقیت هر دو ایمپلنت چه تک مرحله ای و چه دو مرحله ای به یک اندازه می باشد و با تشخیص پزشک متخصص نسبت به بیمار صورت می گیرد.

برخی  از خدمات دکتر میرزایی

لمینت دندان

پروتز دندان

بیلیچینگ دندان

اصلاح طرح لبخند

ارتودنسی

منتظر انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم .

 

 

دکتر سعید میرزایی

دکتر سعید میرزایی در دندانپزشکی صبا متخصص در پروتز های دندانی انجام خدمات دندانپزشکی زیبایی : اصلاح طرح لبخند ، ایمپلنت دندان ، لمینیت دندان ، پروتز دندان ثابت ، پروتز دندان متحرک ، ارتودنسی ، بلیچینگ دندان و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *