/ دکتر سعید میرزایی / مقالات / پیوند استخوان در ایمپلنت دندان
۳ دقیقه

0 / 5. 0

پیوند استخوان در ایمپلنت دندان

پیوند استخوان در ایمپلنت دندان

آنچه می خوانید...

پیوند استخوان در ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یکی از روش های مهم درمانی در دندانپزشکی به شمار می آید . اما گاهی بیمار به دلیل مشکلات قادر به انجام ایمپلنت نمی باشد . به همین دلیل پیوند استخوان در ایمپلنت دندان یکی از موارد درمانی این مشکل می باشد .

پیوند استخوان در ایمپلنت دندان
پیوند استخوان در ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

در واقع می توان گفت ایمپلنت دندان یکی از پایه های فلزی از جنس تیتانیوم می باشد که برای بدن مشکلی ایجاد نمی کند . در ایمپلنت سه جز وجود دارد ، قسمت ریشه ای که در استخوان قرار می گیرد . بین دو الی سه ماه طول می کشد که در داخل استخوان محکم قرار گیرد . مرحله بعد قسمت تاجی می باشد که بر روی آن سوار می شود و سپس قالبی از دندان انجام می شود و روشی روی آن قرار می گرد . در واقع این قسمت تشکیل دنده ی ایکمپلنت دندان می باشند .

پیوند استخوان در ایمپلنت دندان

در برخی موارد ،  مراجعه کننده از دندانپزشک خود درخواست انجام ایمپلنت دندان را دارد اما بعد از بررسی توسط دندانپزشک مشخص می شود که کاندید مناسبی ایمپلنت نمی باشد زیرا شرایط فک بیمار قابلیت نگهداری از ایمپلنت را ندارند .  اما در این شرایط چه باید کرد ؟  در این موارد دندانپزشک باید با توجه به مقدار آسیب وارد شده به استخوان نگهدارنده دندان اقدام به رفع مشکل نماید . پیوند استخوان یکی از این راه کار ها می باشد .

پیوند استخوان چگونه انجام می شود ؟

ترمیم و بازسازی استخوان های تخریب شده اطراف دندان را پیوند استخوان می گویند . ایجاد مشکلات در استخوان ها ممکن است به دلیل بیماری های گونان ایجاد شود . پیوند استخوان دندان در واقع همان ترمیم و بازسازی استخوان است .

پیوند استخوان ایمپلنت دندان چگونه انجام می شود ؟

همانطور که اشاره شد میزان تحلیل رفتن در این بخش نقش مهمی در درمان دارد . اگر استخوان ها اطراف دندان که وظیفه نگهداری از دندان ها دارا می باشند از بین روند ممکن است باعث ایجاد لق شدن دندان شود در نتیجه دندان بعد از مدتی از بین می رود . اگر استخوان ها تحلیل روند به دنبال آن

دلایل مهم در تحلیل رفتن استخوان دندان چیست ؟

همانطور که قبلا اشاره شد دلیل تحلیل رفتن استخوان ها بیماری های گونان می باشد از جمله

دنبال بیماری های حاد لثه

عفونت های حاد

پوکی استخوان

دیابت نوع 2

جهت دریافت مشاوره و پاسخ به سوالات خود از دکتر سعید میرزایی با شماره 02144339673 تماس حاصل نمایید .

 

دکتر سعید میرزایی

دکتر سعید میرزایی در دندانپزشکی صبا متخصص در پروتز های دندانی انجام خدمات دندانپزشکی زیبایی : اصلاح طرح لبخند ، ایمپلنت دندان ، لمینیت دندان ، پروتز دندان ثابت ، پروتز دندان متحرک ، ارتودنسی ، بلیچینگ دندان و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *