/ دکتر سعید میرزایی / مقالات / سن مناسب برای ایمپلنت کردن
۴ دقیقه

0 / 5. 0

سن مناسب برای ایمپلنت کردن

سن مناسب برای ایمپلنت کردن

آنچه می خوانید...

سن مناسب برای ایمپلنت کردن

برای انجام ایمپلنت دندان باید تا سن 18 سالگی صبر کرد تا اسکلت صورت، شکل کامل خود را بگیرد. در غیر اینصورت ممکن است در آینده ایمپلنت کوتاه تر به نظر برسد. در بعضی موارد مثلا اگر چند ایمپلنت در یک ناحیه، قبل از رشد نهایی اسکلت صورت، کاشته شده باشد و پروتزی به شکل بریج روی ایمپلنت ها نصب شده باشد، مقاومت بریج مانع از رشد اسکلتال در آن ناحیه می شود و بنابراین بیمار دچار دفرمتی صورت می شود. ولی پس از سن 18 سالگی هیچ محدودیتی وجود ندارد و تا هر سنی می توان ایمپلنت انجام داد.

 دکتر سعید میرزایی با داشتن مهارت و تخصص کافی و با استفاده از تجهیزات به روز آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن مشاوره و تعیین وقت قبلی می توانید با شماره های ۰۹۱۲۹۲۶۲۱۹۲ – ۴۴۳۳۹۶۷۳ دکتر سعید میرزایی تماس حاصل بگیرید. همچنین می توانید از پیج اینستاگرام دکتر سعید میرزایی دیدن فرمائید.

در سنین پایین تر برای تک دندان می شود ایمپلنت انجام داد. ولی باید پروتز ایمپلنت پس از 18 سالگی تعویض شود تا اندازه آن با دندان های مجاور تناسب داشته باشد.

شاید لازم باشد بافت لثه هم تنظیم شود. این امکان وجود دارد که در 17 سالگی ایمپلنت کاشته شود. ولی برای یک سال پروتز FRC تحویل بیمار شود و در سن 18 سالگی پروتز متکی بر ایمپلنت ساخته شود. ایمپلنت برای افراد مسن منعی ندارد. فقط باید تعداد ویزیت ها در نظر گرفته شود تا هنگام مراحل قالب گیری، پرو، تنظیم و تحویل پروتز، بیمار معترض دفعات ویزیت نشود و از ابتدا تعداد رفت و آمدهای بیمار و ویزیت های زیاد احتمالی تشریح شود.

سن بالا محدودیتی برای کاشت ایمپلنت ندارد.

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان و جراحی های دهان و دندان

  1. اگر داخل دهان شما گاز گذاشته شده، گاز را تا دو ساعت نگه داشته و فشار دهید. گاز را نباید مکرر عوض کرد.
  2. پس از خارج کردن گاز از دهان، خوردن بستنی و مایعات بسیار خنگ توصیه می شود.
  3. شتشوی دهان نیز تا فردای روز جراحی، ممنوع است و در صورت عدم رعایت این موضوع، باعث باز شدن بخیه ها و ایجاد خونریزی می شوید.
  4. جهت جلوگیری از تورم و خونریزی، استفاده از یک آیس پک بلافاصله بعد از جراحی تا حداقل 3 ساعت توصیه می شود. یخ را به صورت مداوم و یکسره روی ناحیه جراحی نگذارید. پس از هر 20 ثانیه استفاده از یخ یک دقیقه استراحت دهید.
  5. داروهای تجویز شده توسط پزشک خود را به موقع مصرف کنید و دوره درمان را کامل کنید.
  6. در 48 ساعت اول، خوردن غذاهای نرم و خنک توصیه می شود. از خوردن و آشامیدن غذاها و مایعات گرم خودداری کنید.
  7. کشیدن سیگار، قلیان و سایر دخانیات، مشروبات الکلی پس از جراحی ممنوع است.
  8. ایجاد تورم صورت پس از جراحی های دهان و دندان طبیعی بوده و در صورت ایجاد تورم و یا حتی کبودی روی صورت، پس از گذشت حداقل 48 ساعت از جراحی استفاده از کمپرس گرم توصیه می گردد تا تورم و کبودی کم کم جذب شود.
  9. بخیه ناحیه جراحی 7 الی 10 روز بعد از جراحی باید برداشته شود.
  10. اطراف ناحیه جراحی را تا زمان برداشتن بخیه ها مسواک بزنید و بهداشت آن ناحیه را به وسیله شستشو با دهان شویه یا آب نمک رقیق یا چای رعایت کنید.
  11. ترشح خونابه جراحی تا 24 ساعت طبیعی است و این به معنای خونریزی نمی باشد. برای رفع این موضوع از مایعات سرد و کمپرس یخ استفاده کنید و از شستشو و تف کردن خودداری کنید.
  12. شب جراحی بالش زیر سر خود را بلند کنید تا فشار ناحیه سر کمتر شده و باعث ایجاد خونریزی نگردد.
سن مناسب برای ایمپلنت کردن
سن مناسب برای ایمپلنت کردن

نکات لازم بعد از جراحی سینوس باز

  • از دمیدن، فین کردن و مکیدن خودداری کنید.
  • با دهان باز عطسه کنید.
  • از فعالیت های سنگین ورزشی مانند: شنا، تردمیل، پریدن، دویدن، کوهنوردی، ایروبیک و سفر با هواپیما تا 15 روز اجتناب کنید.
  • دو شب اول بعد از جراحی سر را بصورت 45 درجه بلند نگه دارید و روی سمت جراحی شده نخوابید.

از دیگر خدمات دکتر میرزایی

کامپوزیت دندان

لمینت سرامیکی دندان

دکتر سعید میرزایی

دکتر سعید میرزایی در دندانپزشکی صبا متخصص در پروتز های دندانی انجام خدمات دندانپزشکی زیبایی : اصلاح طرح لبخند ، ایمپلنت دندان ، لمینیت دندان ، پروتز دندان ثابت ، پروتز دندان متحرک ، ارتودنسی ، بلیچینگ دندان و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *