/ دکتر سعید میرزایی / مقالات / بعد از لمینیت دندان
۳ دقیقه

0 / 5. 0

بعد از لمینیت دندان

بعد از لمینیت دندان

آنچه می خوانید...

بعد از لمینیت دندان :

لمینیت دندان یا لامینیت دندان تکنیکی است از دندانپزشکی زیبایی که علاوه بر اصلاح طرح لبخند می تواند اشکالات ساختاری وعملکردی دهان و دندان را بهبود بخشیده و کیفیت اجزای مهمی چون دندان های دائمی را ارتقا بدهد . اما مراقبت ها و اقدامات بعد از لمینیت دندان نیز در پایداری و موفقیت درمان موثر است .

بعد از لمینیت دندان

حالات ابتدایی :

امکان دارد بعد از لمینیت دندان ، به هنگام صرف مایعات سرد یا گرم ، کمی احساس درد داشته باشید . طبق نظر دکتر میرزایی ، دندانپزشک و متخصص پروتز های دندانی این احساس درد موقتی بوده و گذراست به این ترتیب که بعد از اندک زمانی رفع خواهد شد .

گاه برخی بیماران احساس سنگینی غریبی در دهان خود حس می کنند که ان هم به علت ضعف عضلات فک در تحمل وزن کم اجزای لمینیت است البته این اتفاق به ندرت به وقوع می پیوندد که در صورت برخورد با چنین حالتی می توان به اشخاص این نوید را داد که پس از مدتی عضلات فک برای وزن اجزای لمینیتی هماهنگ شده و دیگر حس سنگینی حتی به میزان کم را نخواهید داشت و به عبارت ساده تر ، به این اجزا عادت می کنید .

رعایت بهداشت :

دندان های لمینیت شده هم همانند دندان طبیعی نیاز به مراقبت و پاکسازی و رعایت بهداشت دارند . به این منظور توصیه می شود روزانه دندان های خود را مسواک بزنید .

– از نوشیدن زیاد و بی وقفه چای و قهوه خودداری کنید . چرا که مصرف زیاد نوشیدنی های کافئین دار علاوه بر آسیب رسانی به سلامت بدن ، موجب تغییر رنگ اجزای لمینیت دندان و بدرنگ شدن آنها می شود .

– استعمال دخانیات و مداومت بر این کار ، موجب عوض شدن رنگ اجزای جدید می شود .

– در صورت تمایل به استفاده از دهانشویه ، حتما با دندانپزشک خود مشورت کنید تا برند و مارک آن از حیث ترکیبات بررسی شود .

رعایت تغذیه :

لمینیت دندان و اجزای آن بسیار مقاومند ؛ ولی مقاومت آنها همانند دندان طبیعی است . اگر خواستار دوام و مقاومت اجزای جدید هستید ، لازم است بعد از لمینیت دندان عادات تغذیه ای مناسب و صحیحی داشته باشید . در این باره توصیه می شود از شکستن آجیل های سفت با دندان لمینیت شده خودداری کنید .  از مصرف غذاهای سفت و مقاومی همچون ته دیگ های ضخیم خودداری نمایید و پس از صرف مواد غذایی شیرین برنامه ای برای پاکسازی دندان ها داشته باشید .

سایر خدمات دکتر میرزایی :

اصلاح طرح لبخند

ارتودنسی

انواع ترمیم های دندان

درمان دندان عقل

و . . .

با تشکر مدیریت سایت دکتر میرزایی دندانپزشک و متخصص پروتزهای دندانی .

دکتر سعید میرزایی

دکتر سعید میرزایی در دندانپزشکی صبا متخصص در پروتز های دندانی انجام خدمات دندانپزشکی زیبایی : اصلاح طرح لبخند ، ایمپلنت دندان ، لمینیت دندان ، پروتز دندان ثابت ، پروتز دندان متحرک ، ارتودنسی ، بلیچینگ دندان و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *